Bu Blogda Ara

15 Eylül 2010 Çarşamba

Temiz hava, temiz toprak, temiz gidalar :))


Bu defa pastalara biraz ara verip benim icin cok ozel ve guzel lezzetleri yazmak istiyorum...

Bayram tatilinde annemlerin Saroz'daki yazlik evindeydik. Saroz deyince son yillarda cok populer olan Guneyli, Erikli gibi merkezi yerler anlasilmasin. Guneyliden sonra ana yoldan iceri girilip yaklasik 15-20 dakika ralli yapar gibi toprak yollarda gittikten sonra ulasilan minik Ocakli köyunü gectikten sonra yine toprak yoldan asagi dogru devam edildiginde ulasilan akvaryum gibi denizi olan, az sayida evin oldugu bir yerden bahsediyorum. Evlerin birseyler ekecek kadar da bahceleri var. Babam da toprakla ugrasmayi cok sevdiginden bahceyi hic bos birakmaz. Hatta bazen ipin ucu kacar ve bizim gullerin arasindan domatesler, biberler buyur :)) O bahceye cesit cesit meyve ve sebze sigdirir. Biz de her gidisimizde mis gibi sebze ve meyveleri afiyetle yeriz. Istanbula donerken de ceplerimize doldurur getiririz :))

Bu gidiste de yine herseyin tadina baktik. Bahceden cikan herseyi soframiza koyduk... Cesit cesit yemekler cikti ortaya... Birazi biz gittigimizde zaten hazirdi, annem sagolsun :)
Neler mi?

• Bostandaki citir citir dolmalik biberlerden ve mis kokulu domateslerden etli dolma! Icinde bahceden nane, maydanoz, dereotu... hersey bahceden!


• Kahvalti soframizda korpecik sivri biberler Deniz'in favorisi! Iki ucundan tutup once ortasindan bir isirik aliyor :) Biberler ayrica tursu olarak da soframizdaydi. Babamin elinden, az tuzlu, bol sirkeli... Arada kirmizi aci olanlara dikkat!



















Asma yapraklarindan zeytinyagli dolma biz gittigimizde hazir bizi bekliyordu.

• Deniz'in favorisi mürdüm erigi ilk kez bu formda karsimiza cikti. Mürdüm erigi receli! Daha once hic yememistim. Cok hos, yumusak bir tadi var. Ama ben en cok rengine bayildim. Lila rengi bir recel!!! Ekmegin uzerinde oyle guzel durdu ki... Icine karanfil de cok yakisabilir gibi geldi bana...




• Meyve kasesini armut, elma, erik ve ayva doldurdu. Ayvalarin biraz daha olmasi gerek ama biz sabredemedik... Hepsi nefis, hepsi bahceden...






• Arada atistirmak isteyenler solugu igde agacinin altinda aldi. İğdeler olmus bile! Herhalde dunyanin en ilginc meyvesi. Bir meyveden beklenmeyecek kadar kuru ama yine de yedikce yiyesi geliyor insanin...












• Biberiye!!! Tazesi cok daha guzel ve dekoratif! Hemen hizli sardalya lakerdasinin* uzerinde yerini aldi! O da bahcedeki minik biberiye agacindan...
(* Bu ismi ben taktim. Yeni kesfim. Tarif Bodrum'dan... Bir sonraki postta anlatirim, surpriz olsun. Biz bayildik!)

Yaz hic bitmese!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder