Bu Blogda Ara

17 Eylül 2010 Cuma

Yaz bitmeden Sangria yapmam gerek!


Tam da basliktaki gibi bir panik duygusuyla internetten Sangria tarifi aramaya basladim.

Yillar once ilk kez Kas'ta ictigim Sangria'ya bayilmis, tarifini restorantin sahibinden almistim. Tabii kabaca bir tarif :) Olculeri kafama gore belirliyorum. Bari yazin kapanisini adamakilli bir Sangriayla yapalim diye tariflere bakarken tesadufen gordugum bu Sangria surahilerine âsık oldum! Hepsinden istiyorum... Ispanya'ya giden olursa haber versin lutfen :)) Degisik modeller var ama ben en cok agzi büzgülü olanlari sevdim. Cok islevsel... Meyveler surahide kalsin ama Sangria aradan akip bardaklara dolsun. Gerci ben bardagimda yuzen portakal dilimlerini de cok seviyorum ama olsun...

Istahiniz acilsin diye de nefis bir Sangria fotografini da koymadan edemedim. Belki bu haftasonu benden baska yapanlar da olur :))


Buldugum olculer Mutfak Sirlari'ndan. Ilk kez yapacaklar icin tarifi de asagida:

Malzemeler:

1 şişe kırmızı şarap 75 cl
1 su bardağı votka
1,5 su bardağı portakal suyu
1 adet portakal
1 adet elma
1 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Portakal suyu ve votkayı büyük bir sürahiye yada karıştırma kabına dökün, 1 çorba kaşığı toz şeker ekleyerek şerker eriyene kadar karıştırın. Meyvaların minik küpler halinde doğrayın. Kırmızı şarap ve meyvaları portakal suyunun içine ekleyerek karıştırın. Buzdolabında soğuttuktan sonra servis yapın.



2 yorum:

  1. Çok severim:)) Hem kırmızı, hem beyaz şarapla hazırlarım, hatta bu sene bol bol pembe şarapla hazırladım. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Beyaz sarapla hic denemedim, ama merak ettim dogrusu :)

    YanıtlaSil