Bu Blogda Ara

13 Mart 2010 Cumartesi

Nefis portakal reçeli


Bu tarifi ev cininin sitesinde okudum, aslinda kan portakali receli diye geciyordu. Ben de kan portakali aldim. Ama hic de bizim cocuklugumuzdaki gibi kipkirmizi cikmadilar... Ama yine de muhtesem oldu.

Annem portakal receli yaparken kabuklarini kullanmaz. Onlari, rendeleyip sekerle karistirip kek ve kurabiyelerde kullanmak uzere saklar. Portakalin sadece ic kisimlarindan yaptigi recel cok guzel oluyor ama bu tarif portakalin kabuklariyla birlikte yapildigi icin tam bana gore! Portakal kabugunun mis gibi kokusunu cok severim. Bu da cok guzel bir tarif, sonuc super. Kaynatma surelerine de mutlaka uymak gerekiyor. Sonunda pırıl pırıl parlayan ve mis gibi kokan bir receliniz oluyor..

Ben limonu cok sevmedigim icin limon miktarini biraz azaltarak kullandim. Ama keske azaltmasaymisim, hatta daha da cok koysaymisim! O limonlarin tadi ve kokusu oyle guzel oldu ki, sadece limondan recel yapmaliyim diye dusundum. Ev cini'nin tarifi soyle:

Malzemeler:

600 gr. kan portakalı

2 adet limon

3 cup (750 ml.) soğuk su

4 cup (900 gr.) toz şeker

Tarif:

  1. Bir gün önceden, portakalları ve limonları iyice yıkayın. Ortadan ikiye kesin. Sivri bir bıçakla çekirdeklerini çıkarın. Yarım ay şeklinde çok çok ince dilimleyin. Aralarda kalmış çekirdekleri de çıkararak, portakal ve limon dilimlerini derince bir tencereye koyun. Üzerine soğuk suyu ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve en az 12 saat oda sıcaklığında bekletin. Bu işlem portakalların kabuklarını yumuşatıp, portakalın kabuğunda doğal olarak bulunan pektini çıkarır.
  2. Ertesi gün tencereyi ocağın üstüne koyun. Kapaksız olarak, orta ateşte 30 dakika fıkırdatın. Toz şekeri ekleyin ve eriyene kadar kaşıkla karıştırın. Reçel çok hızlı kaynamaya başladığında ısıyı bir miktar azaltın. 45 ile 60 dakika arası bu kaynatma işlemine devam edin. Şurupta iri baloncuklar görülmeye ve hafifçe koyulaşmaya başladığında ocağın altını kapatın.

Guzel bir pazar kahvaltisi icin kollari sivayin :)

2 yorum:

  1. Ben bu sabah senin reçelinden ikram ettim, herkes bayıldı. Kabuklu olmasını özellikle çok sevdiler. Renk kattı kahvaltı soframa:)

    YanıtlaSil
  2. :)) Cok memnun oldum :)) Biz de yedik bu sabah...

    YanıtlaSil