Bu Blogda Ara

14 Mart 2010 Pazar

Resimli pasta yapimi



















Bu haftasonunun pastalarindan biri mickey mouse'lu pastaydi. Genellikle boyle resimli pastalari printerda basilan resmi transfer ederek yapiyorlar (tabii ki gida boyasi ile resim basan ozel printer ile).

Ama ben kalip cikartip seker hamurunu keserek resmi olusturmayi daha cok seviyorum. Daha zahmetli ama bence cok daha guzel bir dokusu oluyor.

Nasil yapiyorum?
Baz renkle kaplanmis pastayi hazir ettikten sonra, yapmak istedigim resmi yagli kagida ciziyorum. Elle cizmek sart degil, kagida basilmis bir resim de olabilir. Hamurlari yagli kagidin uzerinde incecik acip biraz buzdolabinda bekletiyorum. Sonra en buyuk psrcadan en kucugune dogru kalip yaptigim kagidi kese kese, hamurlarimi da kesip resmi olusturacak parcalari hazirliyorum.

Kesme islemi icin kretuvar bıçagi kullaniyorum. Cok keskin ve ucu cok sivri bir bicak oldugu icin cok rahat kullaniliyor. Bu bicagi mutfak aletleri satan bir yerde aramayin. Gitmeniz gereken yer bir kirtasiye dukkani :)

Burada isin puf noktasi hamuru resim kismi icin kullandiginiz hamuru olabildigince ince acmak. Cunku zaten pastayi seker hamuruyla kapliyorsunuz. Bir de ustundeki deseni olusturan hamur eklenince pastanin uzerinde oldukca kalin bir hamur oluyor. Bu yuzden desen hamurunu incecik acmakta fayda var...

Bu teknikle cok guzel pastalar ortaya cikiyor. Daha once yaptigim Superman ve Garfield pastalari da bunlardan ikisi...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder