Bu Blogda Ara

17 Mart 2010 Çarşamba

Yenilebilen oyuncaklar-1



Puzzle kurabiyeler

Bugun canim Deniz'le birlikte eglenceli kurabiyeler yapmak istedi. Ama seker hamuru kullanmadan suslemek istedim. Ne de olsa cocuklarin gereksiz yere seker yemesi hic iyi bir sey degil.

Aklima Deniz'in cok sevdigi tahta puzzle'lar gibi kurabiyeler yapmak geldi. Bunun icin her zaman suslemede kullandigim kurabiye hamurundan hazirladim. Araba seklindeki kaliplarla kestigim hamurun tekerlek kismini da yuvarlak bir sise kapagiyla oyup cikardim. Sonra ayni kapakla, kakao kattigim hamurdan tekerlekler kesip hazirladim.

Pistikten sonra tekerleklerin arabadan kolayca ayrilmasi icin birlestirme sirasinda tekerlekleri arabaya cok fazla bastirmamak gerekiyor. Sadece yerine yerlestirmek yeterli. Cunku piserken hamur zaten biraz yayiliyor ve yapisiyor. Bir tane arabada pencere yapmayi da denedim ama basarili olmadi. Pistikten sonra pencere arabadan ayrilmak istemedi :))

Arabalari kullanacak adamlar da gerektigi icin birkac tane de adam yaptik :)


Firin kapagindan iceri bakarak beklenen yarim saatten sonra yumuk eller puzzle kurabiyelerine kavustu... Once bir arabanin tekerleklerini cikarttik, sonra tadina baktik... Tabii tek bir kurabiye bu oyun icin Deniz'e yetmedigi icin birkac tane daha alip oyunumuza basladik. Tekerlek degis-tokusu, lastik patladi haydi degistirelim, adamlarla arabalari eslestirelim derken Deniz yenilebilen oyuncagiyla epeyce eglendi. Evde yaratilan oyuncaklar cocuklarin yaraticiligini gelistirmeye yardimci oluyor. Buna bir de yenilebilmesi eklenince cocuklarin daha da cok hosuna gidiyor.

1 yorum:

  1. Çok beğendim bu oyuncakları, gercekten tahtalara benzemişler. O yumuk eller de isin en tatlı tarafı:)
    bu yasımda benim de yapasim geldi valla.

    YanıtlaSil